Tjejmilen 2010

Den 5 september 2010 gjorde jag något som jag aldrig någonsin tidigare gjort. Jag deltog i ett lopp, nämligen Tjejmilen. Vilken energikick det var att stå i startfållan och lyssna på den braiga musiken och speakerns peppande ord.

Jag hade oroat mig för att jag skulle få tuppjuck på allt folk men det var inget problem alls. Mycket tack vare att jag kunde börja springa nästan på en gång när startskottet gick. Jag har hört om lopp där man får gå första kilometern för att folk inte accepterar startgrupperna. Jag startade i grupp 2 men redan i grupp 3 hade folk stora problem att komma igång för att andra deltagare förstör genom att ställa sig fel. Så till nästa år, jajjamen jag är redan anmäld, hoppas jag att folk har bättre respekt för medtävlande och startgrupper.

Tiden då? Blygsamma 56,30. Så här i efterhand surar jag över att jag inte tog i liiite till och klarade milen på under 55 minuter.


Kommentarer
Postat av: Mf

Men du var iaf bäst!

2010-09-11 @ 08:40:06
Postat av: Carolines hemligheter

Heja dig, bra gjort tycker jag :-)



Det verkar ju vara riktigt roligt med alla dessa lopp, just i denna stund springer maken halvmaran inne i stan och när vi var i Kungsträdgården tidigare idag för att hämta hans nummerlapp blev man verkligen på gott humör av stämningen som låg i luften :-) Nästa år funderar jag på att satsa på vårruset, känns som en rimlig utmaning för någon som aldrig har sprungit förut!



Vad kul att du bloggar lite igen, stor kram & ha en riktigt skön helg!

2010-09-11 @ 16:25:20
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Daniel

Heja! Bra kämpat.

2010-09-11 @ 17:23:46
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0