Stockholm Marathon 2010


Vi promenerade från Slussen längs med Skeppsbron...

...och stannade till då och då för att titta på löparna. Vi såg flera som var helt slut efter knappt fem kilometer. Jag undrar varför man ställer upp i maran om man är i så dålig form

I Kungsan fick jag äntligen min efterlängtade glass, det är inte ofta jag är sugen på mjukglass men idag var jag det.

På stora scenen pågick en kockduell. Kollade in vad de olika restaurangerna hade att bjuda på.

Leo tar igen sig i vagnen. Tio minuter efter att bilden togs somnade han. Precis då kom löparna in på andra varvet. Vi stod och tittade ett tag innan vi tog en rask promenad till Stadion...

...där vi såg Joseph Lagat springa in på Stadion och vinna med tiden 2:12:48.

Knappt 20 minuter senare kommer första kvinnan i mål; Isabellah Andersson, på tiden 2:31:35. Det var tredje året i rad som hon vann damklassen.


Ikväll har vi haft besök. Vi grillade massa olika korvar som vi åt med potatissallad, coleslaw och grönsallad. Ungarna lekte så fint på Leos rum så vi vuxna hann roa oss med både Yatzy och frågespel. En toppenkväll!

Imorgon väntar sovmorgon och sedan mitt första träningspass på två veckor. Nu känner jag mig äntligen helt fit for fight. Får väl börja träna till Marathon 2011 :-)


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Vilka härliga bilder från vackra huvudstaden :-)

Mjukglass-sååå gott!



Hoppas allt är bra med er & hoppas ni får en fin start på nya veckan!

Kramar Anna

2010-06-06 @ 19:35:21
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Daniel

Schyssta bilder :)

2010-06-06 @ 22:09:17
URL: http://m224.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Snygg tröja på Leo ;-) Här hemma hejar vi (= maken...) också på Bajen :-)



Kram!

2010-06-07 @ 20:23:41
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0