Budapest och New York 2009

Tittar på bilder från våra utlandsresor från 2009. Vi var i Budapest två gånger och i New York en gång.  Jag blir så resesugen när jag ser dessa bilder:


Langos är ett måste i Ungern. Leo föredrar dem utan nånting på

 
Här sitter vi och dinglar med benen i linbanan som tar oss upp på ett berg

 
Fiskarbastionen


Utsikt över parlamentet från slottet

 
I underbara saluhallen hänger salamin på rad


Två sockervaddar på Margaretaön




Times Square med mamma


Tidig morgon i Central Park


Manhattan och Brooklyn Bridge sett från Dumbo


Utsikten från Empire State Building


Queensbridge sett från linbanan som tar en till Roosevelt Island


Coney Island



I år kommer vi återigen besöka Budapest. Jag tröttnar aldrig på den staden. Ska försöka hitta lite nya grejer att se och göra förutom "standardprogrammet". Jag är väldigt sugen på att åka till Grekland eller Italien. Samt slutligen till USA, typ Florida. Drömresan är att bila i USA men det får vänta tills Leo blir äldre. Ååh det finns så många platser som jag vill besöka, ge mig pengar och semsterdagar bara!

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Oh så fina bilder! Jag längtar verkligen tillbaka till NY, var där i slutet av juli med Anders och hans kids. Mamma och pappa fick ta Måns, och Maja låg så fint i magen då :)



Vi har inplanerat att inom nåt år åka till Budapest. Hör av mig då för att få lite tips!



Kram,

Lotta

2010-01-13 @ 14:05:13
URL: http://twokidsmum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tröttnat på Thailand?

2010-01-13 @ 17:46:39
Postat av: Linda

Om ni ska bila i USA så tycker jag absolut inte att ni behöver vänta pga Leos ålder. Vi bilade ju en massa där förförra sommaren och Felix var 2,5 då. Funkar finfint med dessa bilar med DVD inbyggt och han kommer ihåg massor av vår månadslånga resa:)

2010-01-13 @ 19:13:35
Postat av: Carolines hemligheter

Härliga bilder, man blir ju onekligen ressugen :-) Har aldrig varit i Budapest, dit borde man åka! Det finns så många platser man vill besöka, hoppas att man blir både gammal & rik så att man kan göra det ;-)



Ha en fortsatt skön kväll & sov gott, kramar!!!

2010-01-13 @ 22:13:24
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hihi vad tokig Leo ser ut när äter sockervadd! Jag vill åka till Grönland, Island och Arktis! Sen några till ställen. :)

2010-01-14 @ 16:38:10
Postat av: Elin

Vilka härliga bilder! Hihi, vad kul att sockervadden är hälften av killarnas storlek!

2010-01-14 @ 19:40:37
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0