Arla morgonstund


Årets första semla (som blivit lite mörbultad under transporten) var god. Det som drog ner betyget var att det var för mycket bulle och för lite mandelmassa.

God morgon!

När jag klev upp strax efter halv sju visade termometern nästan 20 minusgrader. Jag som ska strutta runt i klänning och strumpbyxor ikväll. Förhoppningsvis handlar det väl inte om några längre utomhusstunder.

Fiskgrytan igår blev mycket god! Kommer absolut laga den fler gånger. Vitlöksbrödet blev också gott även om jag kunde haft i en vitlöksklyfta till i smöret.

Vi såg aldrig The Reader igår. Jag tyckte det räckte med 2½ timme i soffan, jag blir lätt rastlös och får ont i kroppen av att sitta länge.

Nu väntar jag bara på att P ska vakna så att jag kan gå och träna. Vi har gjort en liten rotation. Jag brukar ha sovmorgon på lördagar och träna på söndagar men eftersom jag ska ut ikväll misstänker jag att jag inte kommer vara världens piggaste imorgon. Dessutom säger de att det inte ger något resultat att träna "dagen efter".

Vi ska dessutom på fyraårskalas idag! Vi promenerar dit och hem. Ska faktiskt bli skönt med frisk, kylig luft. Min förhoppning är att hinna vila lite mellan kalaset och kvällens festligheter.


Kommentarer
Postat av: jessi

Gott med semla o jag håller med dig det ska inte snålas med mandelmassa!

visst är det galet kallt, det har visst inte varit sån här vinter sen 40-talet... burr!



Ha en mysig lördag o 4-års kalas, jag ska på 90 års kalaset nu!



KRAM

2010-01-30 @ 15:07:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: nina

gott med semla!!



jag kommenterade förra inlägget innan jag läste att du inte ens hade kollat på filmen.. suck, typiskt mig att skriva först, läsa sen ler

2010-01-31 @ 07:38:49
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Kia♥

Nu vart man riktigt sugen på semlor, man kanske ska be sambon köpa =P

2010-02-01 @ 12:00:45
URL: http://kialin.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Alltid lika trevligt att få sätta tänderna i årest första semla även om man förstås vill att den skall vara riktigt god :-)



Hoppas att du har en bra start på veckan & februari, kramar!!!

2010-02-01 @ 15:55:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0