Kalas-söndag

Idag fyller min älskling Vanessa tre år! Det firade vi med kalas hemma hos henne Jag hade bakat kladdkaka med nougattäcke och rulltårta. Kladdkakan fick väldigt högt betyg.

Vi var där i hela fem timmar. Leo och Nessan lekte riktigt bra. Jag åt alldeles för mycket godsaker; det blir lätt så när det står framför en i flera timmar. Dessutom åt vi pizza till middag så nu känner jag mig lagom svullen :-/ Ska skärpa mig i veckan som kommer.

Det var fortfarande strul med t-banan. Till kalaset fick vi åka ersättningsbuss. Som såklart var proppfull. Ingen reser sig upp fast man kommer med ett barn. Jag fick ordna sittplats åt en tant som kom på efter oss. Hade det varit i Budapest eller New York hade flera stycken rest sig upp på en gång för att erbjuda sin plats. Hem gick t-banorna men med väldigt oregelbunden trafik. Vi behövde "bara" vänta i knappt 20 minuter. Sjukt att man ska behöva betala när det inte funkar.

Imorgon är det måndag. Och det betyder ju att jag slutar 17:30. Dessutom ska jag jobba över imorgon så jag vet inte alls när jag kommer hem. För första gången på länge har jag inte alls lust att gå till jobbet... Skulle vilja vara ledig och åka till stan och shoppa.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Otroligt vad tiden går, jag tyckte att Vanessa fyllde 1 år precis!

2010-02-22 @ 20:18:33
Postat av: Carolines hemligheter

Det är det absolut sämsta med denna vinter att hela kollektivtrafiken verkar vara i kaos just nu, extra jobbigt när man har barn med sig som man skall baxa på och av överfulla bussar där alla står med surmulen uppsyn och vägrar att flytta en millimeter på sig... Snälla vädergudar, låt våren komma snaaaaaart ;-)



Ha en riktigt skön tisdagskväll, kramar till dig!

2010-02-23 @ 19:52:28
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0