Påsklunch




Ett härligt påskbord med bl.a. bagels, lax, olika röror, sill, tiramisu och mandeltårta stod uppdukat hos mina föräldrar. Efter maten fick vi barn (jag, Patrik och Leo) leta efter påskägg. Jag hade stora problem att hitta mitt, skyller på mitt dåliga tålamod. Tur att jag inte gav upp eftersom det innehöll mammas goda chokladdoppade apelsinskal.


P och jag passade på att handla mat medan Leo var kvar hos mina föräldrar. När vi kom tillbaka bjöds det på världens godaste mandeltårta! Det fick bli min middag. (Mamma, jag säger till redan nu att jag kommer beställa en sån till min födelsedag).


Nu är vi hemma, mätta och belåtna. P håller på och gör fint i skafferiet, det var välbehövligt. Leo leker med båtar i handfatet på sin toalett. Jag ska snart natta honom. Sen hade vi tänkt titta på film men jag tror tyvärr inte att jag kommer kunna hålla mig vaken...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Åhhh Tiramisu, gud så gott! Jag älskar det och Rosendals Trädgårds morotskaka!!



Kul att även du får påskägg =0)



Kram

2010-04-04 @ 20:54:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Ser ut som ni har ätit gott och haft det bra! Mandeltårtan ser himmelsk ut...



Svar- Vi bara blev det när vi skulle checka in. De kanske hade lediga sviter!



2010-04-04 @ 21:20:31
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Daniel

Wow vad mycket gott. Dock är jag fortfarande mätt. Funderar på att leva på bröd och vatten imorgon. Jag, Erik och Helene har hyrt film, Eragon. Jag sover i Hägersten.

2010-04-04 @ 22:14:40
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0