Utflyktsdag

Dagen startade tidigt för min del; redan 6:40 kom Leo in. Innan dess hade jag varit mer eller mindre vaken sen 4:30 pga rethosta :-(
Kl 10 kom mina föräldrar hit. Vi packade in maten och oss alla i vår bil och styrde kosan mot Hågelbyparken. Vädret var sådär, lite ostadigt men de hade inte pratat om regn i alla fall.

Leo ville som vanligt plaska med fötterna i vattnet och sen gick vi upp mot elbilarna. Tre gånger fick han köra. Varje åk kostar en tia och pågår i kanske tre minuter.


Efter lite gråt och bråk gick vi och åt vår medhavda mat; den underbart goda risröran, tunnbrödsmackor, grönsaker och ananas till efterrätt. Det var tur att vi åt när vi åt eftersom det började regna precis när vi var färdiga. Det var inget skyfall som tur var men ändå. Kallt blev det också på en gång.


Vi gick tillbaka till bilarna lite senare. Nu testade han traktorn och polisbilen. Jag måste säga att jag blev riktigt impad över hur bra han körde. Förra året klarade han inte alls av att köra själv men nu gick det som på räls.



I tältet pågick det danskurs med Tobias från Let's Dance. Leo ville gärna vara med och dansa. Här med klubban i högsta hugg och mormors strumpor på fötterna.


                                                                                                           Foto: T.Richter
Tobias himself. Eller morfar som vi kallar honom. Han har nämligen vissa likheter med Leos morfar. Varje gång han dansar i TV säger Leo: Titta, morfar dansar :-)
Hade velat ställa upp Tusse bredvid honom och tagit en bild men de tog inte någon paus i dansandet så länge vi var kvar.

Åkte till Lyran och fikade. Budapestrulle - mums! Tog en lite sväng nere vid vattnet.

På hemvägen höll jag på att somna i bilen så för att piggna till tog jag en powerwalk på drygt en timme, skönt med frisk luft och fågelkvitter.

Senare kom svärföräldrarna + farmor Vivan över. Vi bjöd dem på pizza, riktigt gott var det! Och proppis är man nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, han var en hejare på att köra. Nästa gång får jag tömma "hatten" så han får åka mycket ...

2009-05-21 @ 21:02:06
Postat av: nina

sjukt att jag fick ditt sms så sent, som att jag trodde att du promenerade halv 11 på kvällen lixom. då sover juh du ;)

rethosta är inte kul...

2009-05-22 @ 09:13:22
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Daniel

Gud så söt bild på Leo, den första. Den och traktorbilden vill jag ha i origialstorlek. Tack! :)

2009-05-23 @ 13:11:51
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0