Träning och disciplin

Så var det det här med diciplin när det gäller ätandet. Jag tycker att jag har lyckats ganska bra i ett par månader. Jag vet inte om det var under Ungern-resan som allt gick i stöpet. Där var jag ju mer eller mindre tvungen att äta av allt gott som landet har att erbjuda. Sedan fortsatte jag i samma stil när vi kom hem.

Nu känner jag att det börjar gå åt fel håll så nu måste jag ånyo skärpa mig. Det går inte så bra. Igår blev det världens tabberas på Max. Idag frågade en kollega om jag var glassugen. Ja visst svarade jag glatt och tryckte i mig en Magnum mandel. Det hela kompenserades med sallad till middag ikväll.

Men jag är väldigt duktig som fortfarande håller igång och tränar tre gånger i veckan. Även fast jag inte alltid har lust så går jag iväg. Jag vet att om man låter bli att gå och träna en gång så är det väldigt lätt att det blir även en andra och en tredje gång. Jag är livrädd för att hamna där. Därför går jag alltid och tränar oavsett om motivationen ligger på toppen eller på botten.

Det är kul när folk säger att de ser att träningen har gett resultat. Det är oftast lättare för andra att se sånt. Jag märker såklart att mina jeans sitter lösare. Jag har köpt ett par nya men skulle behöva minst två par till. I alla fall om jag ska stanna på den här vikten och inte gå upp igen. Jag skulle tro att jag ligger på min "idealvikt" nu. Det var ungefär så här mycket jag vägde innan jag blev gravid. Jag trivs bra med min kropp, även om jag önskar att "hullet" från magen skulle försvinna.





Kommentarer
Postat av: nina

om du är nöjd så stanna där då. träna kan du juh göra iaf och så kan man gott få unna sig ngt så här på sommarhalvåret...

et är juh nu man SKALL äta glass varje dag

2009-05-27 @ 08:24:33
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Daniel

"Där var jag ju mer eller mindre tvungen att äta av allt gott som landet har att erbjuda."



Så sant så!

2009-05-27 @ 12:30:59
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0