Seeeg söndag

Usch, 6:15 blev jag väckt av Leo som ville gå upp. Han somnade inte förrän 21:30 så det är bara att återigen konstatera att han inte behöver så mycket sömn. Inte lika mycket som sin trötta, gamla mamma i alla fall.

Det var bara att knalla ipp. Jag tycker att söndagmorgnar kan vara ganska mysiga. Leo och jag äter frukost tillsammans och sen sitter jag länge och läser DN och den trevliga söndagsbilagan medan han leker på sitt rum.

Kl 10 var jag som vanligt på gymmet med Daniel. Det blev 45 minuter på crosstrainern, sedan träning av biceps med fria vikter, benpress och "rumpmaskinen". Det var ovanligt lugnt på hela gymmet tyckte jag. Kanske var folk bakis efter "den största tv-händelsen".

Igår hade jag det riktigt jobbigt när Patrik var och spelade innebandy. Leo levde rövare inne på lilla toaletten. Det var vatten över hela toa- och hallgolvet, halva tandkrämstuben var utsmetad på kaklet. Min lypsyl hade han lagt beslag på. Jag vet fortfarande inte var den är, hittade dock ett tjockt lager på kranen (!) Leo var dyblöt och hade inte lyckats ta av sig alla kläder innan han somnade av utmattning på sin säng. Patrik fick städa upp allting när han kom hem.

Patrik ska hem till en kompis och kolla på hockey snart. Han ska ta med sig Leo så att jag får lite lugn och ro. Jag behöver vila, halvsjuk som jag är, samt dammsuga, tänker inte storstäda, bara ta det värsta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det ingen hos er som är med Leo och bryr sig om vad han gör?????? Måste han somna uttröttad, ensam och blöt i sin säng???

2009-03-15 @ 16:40:49
Postat av: susanne

låter kul.... not =(

2009-03-15 @ 20:11:32
URL: http://stalkronan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0