Ledig tisdag

Imorgon är jag ledig hela dagen. Då ska jag, Leo och mamma gå på dockteater. Första gången Leo var på dockteater var för drygt ett år sen. Då ville han springa fram på scenen hela tiden :-) Ska bli kul att se hur han är imorgon. Något säger mig att han kommer vilja springa fram igen.

Efter föreställningen ska vi äta lunch nånstans i närheten. Sen antar jag vi åker till mina föräldrar och fikar där. Hm, jag ska nog passa på att springa in på Bajen-shopen och köpa nåt snyggt när vi ändå är där i krokarna. Kanske denna:


Jag är förresten förkyld. Jag hoppas att det inte blir värre än vad det är nu. Jag känner ingen smak, det är klart det värsta med att vara förkyld tycker jag. Hade lagat god kyckling med grön curry till middag. Jag dränkte min mat i sambal för att åtminstone känna lite hetta. Patrik skar upp färsk ananas till efterätt, den smakade inte heller nånting, sved bara på tungan :-(

Jag vill helst träna i morgon men det kanske är lika bra att stå över ett pass. Eller? Vad kan hända? Det sliter på hjärtat säger Daniel. Men mitt hjärta är redan så slitet så det kan nog inte bli värre.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Därför ska du inte träna sjuk:

Sämre resultat

Eftersom nästan all energi går åt för att immunförsvaret ska bekämpa infektionen, finns mycket lite kvar för att utföra ett träningspass, bygga muskler eller förbättra konditionen. Prestationsförmågan försämras markant.

2009-03-16 @ 20:37:09
Postat av: Daniel

Tillfrisknandet försvåras

Om immunförsvaret distraheras genom att man "stjäl" energi för fysisk träning, kan det ta längre tid att tillfriskna.

2009-03-16 @ 20:37:40
Postat av: Daniel

Risk för svåra komplikationer

En vanlig förkylning kan utvecklas till hjärtmuskel- eller hjärtsäcksinflammation om man anstränger kroppen fysiskt. Båda dessa kan ge kroniska hjärtproblem och i värsta fall leda till döden.

2009-03-16 @ 20:38:23
Postat av: Daniel

Smittan sprids

Om man går till gymmet när man är sjuk är risken stor att man smittar andra tränande. Den som är sjuk bör hålla sig för sig själv, av respekt för sina medmänniskor.

2009-03-16 @ 20:39:17
Postat av: Daniel

Källa:



Fitness-Magazine.com - Sveriges största fitnesstidning på Internet!

2009-03-16 @ 20:40:04
Postat av: nina

va gott det lät med färsk ananans.... mmm



men det var en ful tröja ;)

2009-03-17 @ 07:33:35
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0