Ännu en kväll till spillo

40 minuter. Drygt. Så lång tid tog det för Leo att somna. Då hade vi läst i en kvart först. Han snurrar, vrider sig som en mask, kryper ner till fotändan och upp igen. Bort med kudden, tillbaka med kudden, ta av täcket, ta på täcket osv. Kan någon vänlig människa hjälpa oss att få honom att somna själv.  Jag har planen klar för mig hur vi ska gå till väga men det gäller att ha ork och diciplin att utföra den också.

Jag har ingenting emot att ligga bredvid Leo. Tvärtom, det är väldigt mysigt. Men det är inte så kul när det går ut över ens knappa egentid. Var jag inte trött innan så är jag det definitivt efter. Det är raka vägen i sängen efter en sådan kväll. Att titta på tv är bara att glömma; två minuter hinner jag se innan jag somnar i soffan.

Från det ena till det andra; träningen gick bra. När jag kom till gymet var alla crossar upptagna. Jag började med trappmaskinen istället. Efter 20 minuter blev det en cross ledig som jag skyndade mig till. Körde i 40 minuter på den med mostånd 68. Nästa gång höjer jag till 70. Eller så provar jag att höja lutningen.

När jag var färdig gick jag en trappa ner och tränade lite med fria vikter. Sen upp igen för att avsluta med sit ups, gyn-maskinen samt benpress.

Det är kul nu när jag märker resultat av träningen. Har hållt i gång i ganska exakt två månader. Jag tränar tre gånger i veckan och har dragit ner på mina matportioner samt försöker vara ordentlig med mellanmål två gånger om dagen. Så mycket/lite som jag väger nu har jag inte vägt sen 2004/2005 innan jag blev gravid. Ångrar dock att jag inte mätte midjan innan jag började träna.

Nu gäller det bara att fortsätta i samma takt när sommaren närmar sig. Mitt mål är att då träna åtminstone två gånger i veckan. Tre om jag inte har något speciellt för mig. Kanske tar mig ut på en och annan joggingtur emellanåt.

Kommentarer
Postat av: nina

vi sover juh alltid med lilja så jag kan inte ge ngt råd..

men jag har hört att man skall börja med att sitta ett litet tag, sen vara kvar mindre och mindre tid tills man tillsut bra läser och säger god natt och står ut med skrik och så ett tag. det skall gå över

2009-03-20 @ 08:17:32
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hmm knepigt, kanske han finner en tidning om tunga fordon eller tåg eller andra fordon rogivande. :-)Brukar fungera på mig.

2009-03-20 @ 18:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0