Bilddagbok del 1


Nu är vi äntligen på väg. Cigkabeln till den nyköpta DVD-spelaren var trasig
redan från början (vår vanliga otur) så vi fick köra på batterier ett tag innan vi
bytte sladd på Elgiganten i Jönköping.


Bergs slussar...


...där vi lunchade hemgjorda lyxmaxkor med pesto, serranoskinka, mozzarella, tomat och rödlök.
Jag befarade att hela semestern skulle vara såhär kall och regnig.
Ack så fel jag hade!


Bergs slussar igen. Någon gång vill jag åka Göta kanal


Nu har vi kommit till Gränna. Har beskådar vi polkagristillverkning, för dagen
med lakritssmak


En lycklig Leo med ny bil och stor polkaklubba


I Jönköping. Eftersom det var midsommardagen var hela staden igenbommad.
De enda restaurangerna som var öppna låg på piren. Jag åt en halvgod fisk-
och skaldjussoppa. Efter middag gick vi längst ut på piren och spanade.


Leo blickar ut över Vättern. Körde hem till vandrarhemmet i Huskvarna efter detta


Dagen därpå tog vi oss till Jönköpings vackra stadspark. Där fanns en jättestor
lekplats (Bandängen, släng dig i väggen) med massor av skojiga saker


I stadsparken fanns det djur. Bl.a. getter, hästar och lamadjur.


Utsikt över Vättern och Jönköpings "gräddhylla".


Mor och son beundrar utsikten.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Trevligt bildsvep. :) Jag måste till Götebort, har ju bara varit där en gång. :(

2009-06-27 @ 15:30:22
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0