Semestersvenskar

Jag har nyss tittat på det första avsnittet av TV4:s nya realityserie Semestersvenskar; om reseledare i Thailand. Visst är charter ett smidigt sätt att resa men måste man driva allting till sitt yttersta?

För mig är det helt obegripligt att:

-Välja att bo på ett stort hotellkomplex med mestadels svenskar
-Hoppa runt i en pool med en överdrivet hurtig reselderare på kanten
-Äta på en restaurang som ägs av en svensk man som bara anställer svenska kockar, menyer på svenska och svensk mat (varför åka ca 800 mil för att äta biff med bearnaisesås och pommes frites?)
-Släpa med sig "svenskt" kafft, Bullens pilsnerkorv och knäckebröd (ok om man bor utomlands en lång period och kanske saknar något som bara finns i Sverige. Men för bara ett par veckor - kom igen!)
-Åka på utflykter som resebolaget anorndar. De lokala arrangörerna anordnar samma resor till ett mycket lägre pris. Samt att man slipper hurtiga svenska reseledare

Som Patrik mycket riktigt påminde mig om så har jag rest på många charterresor tillsammans med mina föräldrar back in the old days; men vi har aldrig gjort något av ovanstående. Okej, jag erkänner, det har väl hänt att vi har åkt på utflykter som resebolaget har anordnat. (Jag var så liten så jag förstod inte vad det handlade om).


Det här är Thailand för mig


Inte det här                                           Foto: användare Neitram (wikimedia)

Kommentarer
Postat av: nina

jag gillar juh tryggheten med charter, att slippa tänka massa själv hela tiden ler

2009-01-15 @ 12:32:44
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Angelica

Håller helt med! Vi hade tagit transfer via fritidsresor från flygplatsen och redan där höll jag på att mörda den hurtiga reseledaren (som förövrigt visste mindre än oss om Thailand)

2009-01-16 @ 02:40:31
URL: http://almstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0