Snällt?

Patrik hade varit på SöS och hälsat på en bekant som är inlagd. När han kommer hem tar han fram en kokosboll och ger till Leo. Sekunden därpå tar han fram en kartong som det står Bonanza på. Där i ligger tre semlor!!! Bonanza är ett sånt ställe som får bäst i test på semlor år efter år. En av semlorna ligger i min mage nu. Dock tycker jag att semlan från Gateau vid Sockenplan var godare.

Hur snällt är nu detta på en skala? Jag som försöker att äta bra och nyttigt. Jag var så stolt över mig själv som hade ätit nyttig mat och i lagom mängd idag så kommer han hem med en semla som jag inte kan motstå. Och inte bara det, det skulle vara fruktansvärt otrevligt om jag inte åt upp den.

Hur som helst, de kalorierna bränner jag bort i morgon på gymmet. Bara de inte hinner fastna i kärlekshandtagen.

Från det ena till det andra; jag är glad att jag lämnar Leo på dagis och inte hämtar. Jag hämtade idag. Det börjar med att man får jaga runt Leo i hela huset. När man väl har fått tag på honom så börjar påklädningskampen. Sen ska man gå hem, då går han med små, små myrsteg  och stannar var tredje sekund. Inte nog med det, han går åt fel håll också.

Visst, det går inte snabbt att gå till dagis på morgnarna heller fast skillnaden är att när man kommer till dagis så är det bara av med kläderna och sen säga hej då. Hoppas inte Patrik läser det här bara :-)

Kommentarer
Postat av: nina

jag vill oxå ha semla!!!

2009-02-18 @ 20:01:26
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var du tvungen att smälla i dig semlan då?

2009-02-18 @ 21:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0