Bowling

Igår efter jobbet gick vi alla hem och åt lite mellis. Leo fick äta sin Risifrutti vid det lilla bordet i sitt rum. Han kan vara väldigt bestämd ibland.

När vi var färdiga tog vi och promenerade till mina föräldrar där vi lämnade av Leo sen fortsatte vi gåendes in till Slussen där vi skulle träffa Susse och Kim. Det blev sammanlagt en promenad på över 1½ timme.

Bowlingen gick åt skogen igår! Jag fattar inte att det kan skilja så mellan gångerna, förra veckan gick det hur bra som helst. Vi spelade i hela två timmar och jag lyckades med två strikes. Sämst.

Sen gick vi och åt på Helenes Krog som ligger precis vid Mariatorget. Jag valde lammrostbiff. Egentligen serverades den med bakad potatis men jag frågade om jag kunde få potatisgratäng. Det gick jättebra svarade servitören.
När notan kom stod det Potatisgratäng 30:- Vi ifrågasatte det och servitören sa att det kostade extra. Jag sa att det var ingen som hade upplyst om det så vi slapp betala de 30 spännen.

Fick vänta på tunnelbanan i typ 20 minuter pga försening. Jag lyckades i alla fall att inte köpa M&M:s i automaten på perrongen :-)

Idag står storstädning högst upp på programmet. Sen ska vi hämta Leo. Jag promenerar gärna om vi hinner. Sen blir det ett besök hos Ingela. Patrik ska få sin massage som han fick i julklapp 2004. Eller var det 2005?

Nä, dags att käka frukost och dra igång städningen. Jag har fått tillåtelse att städa medan Patrik sover, annars hinner vi aldrig med allting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0