Tacksamt att vara mamma. Not.

Jag lagade pasta med köttfärssås till middag åt mig och Leo. Passade på att göra min sås nu när Patrik är bortrest. Jag föredrar nämligen min såsiga sås framför Patriks inte så såsiga sås.

Bland det första Leo säger när han smakar på såsen är "blä". Sedan sitter han och matar mig med mer eller mindre mikroskopiska lökbitar. När han stöter på en tomatbit modell större så lägger han den på pappret vid sidan om tallriken. Jag försöker förklara honom att det är bitar av tomat och att tomatsoppan (som han fullkomligt älskar) bara består av tomat. Jag vet inte hur mycket han förstår av det jag säger. Kanske vill han inte förstå.

Patrik som nyss ringde från Ängelholm blev i alla fall glad när jag berättade det. Kan tänka mig att det värmde extra mycket i pappahjärtat när han fick höra att Leo föredrar hans köttfärssås framför min.

Pratade med Patriks syster för ett tag sen. Hon har regelbundna värkar så jag hoppas på bebis i natt!

Jag tänkte titta på The Perfect Man som börjar kl. 21 på 3:an. Min kollega tyckte den var bra. Vi får se vad jag tycker. Om jag nu orkar hålla mig vaken.

Kommentarer
Postat av: nina

tur att inte lilja börjar äta av vår mat än.. eftersom hon bara äter en enda burk så finns chansen att hon är kräsen.. tom näre det gäller min mat

2008-09-02 @ 20:27:42
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Anna

The Perfect man är lite mysig tycker jag! Jag kollade på den på dvd imorse o sen fick ja se att den gick på tv ikväll.. kul sammanträffande :P

2008-09-03 @ 00:25:01
URL: http://www.metrobloggen.se/tavling

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0