Hemma från New York

Vilken mardröm hemresan var! Låt mig berätta från början: Vi kom iväg nästan på utsatt tid. Det var som vanligt kö till startbanan på Newark. Vi satt på rätt sida så vi såg Manhattans upplysta skyline sedan svängde vi in över Manhattan och såg allting uppifrån, bl.a. Central Park, häftigt.

Resan gick bra ända tills det var ca en timme kvar till Heathrow där vi skulle mellanlanda. Piloten meddelar att det har varit tjock dimma så inga plan har kunnat landa. Detta medförde en timmes kö i luften. Problemet var att vårt bränsle inte skulle räcka. Vi landade på flygplatsen i Cardiff för att tanka, det skulle ta 40 minuter. Bra tänkte vi, då hinner vi med vårt flyg till Stockholm. Men icke sa nicke, vi blev stående i nästan tre timmar och missade därmed anslutningsflyget. Personalen på planet sa att det bara var att gå till BA:s disk så skulle de boka in oss på en ny flight. Lät ju lätt som en plätt. Det var bara det att vi inte var ensamma om att ha missat anslutningsflyget.

Jag skojar inte om jag säger att kön bestod av 400 personer. Hastigheten på kön var en halvmeter i timmen. Typ. När vi hade köat i två timmar och inte ens kommit halvvägs kom en gubbe och ropade att de med EU-pass kunde gå till ett annat ställe där det skulle vara kortare kö. Vi gick dit och vad finner vi?? En kö som var lika lång som den vi hade stått i. Vi fick alltså börja om från början! Där brast det för mig. Jag ville bara hem!

Patrik snackade med en anställd och förklarade läget men han kunde såklart inte göra något. Vi det här laget hade vi inte ätit på närmare 12 timmar. Tack och lov delade de ut vatten i kön. Efter 1½ timme i nya kön så vänder vår otur. En anställd öppnar upp repet precis där vi står och säger att vi och fem till kan gå till en annan kö där det bara stod sju personer. Det förkortade vår kötid med säkert två timmar! Skulle kunnat kyssa den killen!!!! Vi blir inbokade på en flight som gick 19 svensk tid. Killen i luckan säger att han inte kan sätta oss bredvid varandra. Just då var det det minsta problemet!

Vi fick matkuponger värda 10£ var så vi plockade på oss mat för 19,95£ :-) God couscoussallad och trekantsmackor.  Landade sex timmar senare än vad vi skulle så tyvärr var inte Leo med och hämtade oss utan pappa kom ensam. Leo sov redan här hemma.

Resan har varit kanon! Vi har gått och gått dagarna i ända. Fötterna har värkt på kvällarna. Trot eller ej men det var faktiskt Patrik som shoppade mest av oss två. Han var helt galen. Jag hade lite svårt att hitta grejer jag ville ha. Köpte ett par jenas, linnen, trosos och t-shirts. Hittade inga sneakers jag ville ha :-( Inte heller stuprörsjeans i rätt färg och märke. Jag är ju två år efter alla trender så det fanns ju bara boot cut och flare :-)

Nu ska jag iväg och träna. Gäller att komma in i rutinerna snabbt. Sen blir det iväg till Patriks familj och hälsa på och lämna presenter.

Kommentarer
Postat av: nina

sen saknade du juh mig massa så det var juh inte heller så kul... erkänn att di var lite ledsen heeeela resan ler



ser fram mot lördag när ni kommer över. vill höra allt då



2008-10-12 @ 10:37:20
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0