Middag ute på stan

Jag och P var ute och åt middag igår. Vi hade fått den årliga julklappen från Patricia; varsitt presentkort som gäller för två rätter.
Till varmrätt åt vi varsin Hav och Land (scampi och biff med aioli, bearnaisesås och pommes) det var hela nio räkor, jag hade förväntat mig typ tre stycken. Köttbiten var riktigt stor och precis så blodig som jag ville ha den. Till efterrätt tog jag deras äppelpaj med kolasås och glass. P tog Banana Boat (nougat- och vaniljglass, banan och kolasås).

Vi konstaterade båda två att vi för första gången blev riktigt mätta! Notan gick på 840:- varav vi betalade 77:- för en cola och en öl. Gav 23:- i dricks.

Patricia är ett sånt ställe jag aldrig skulle äta på till ordinarie pris. De tar verkligen hutlösa priser! När man äter för halva priset blir det mer rimligt, det är dock inte rimligt att ta 54:- för en 33 cl cider.


Kommentarer
Postat av: Fridah

jhärligt med presentkrot sådär =)

2008-01-11 @ 09:10:21
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Hammaras

Gällde presentskrotet för allt utom colan och dricksen?

2008-01-11 @ 10:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0