Trötter

Min favvo Nina ska gå på mammaledighet 1/9 så idag kom det två tjejer på intervju. En av dem kändes bättre än den andra så det kommer med största sannolikhet att bli hon. Fast ingen kan ersätta Nina :-(  Tror inte att jag har fattat på riktigt att hon inte kommer sitta vid min sida ca 40 timmar i veckan snart.
Ska förska åka och äta lunch på WKB en dag innan hon slutar.

Efter jobbet cyklade jag och Patrik till mina föräldrar. Jag hade nämligen bjudit in oss på middag och bildvisning. (Undrar om Leo också kommer bjuda hem sig på middag så här mycket när han blir stor och flyttar hemifrån). Leo hade lekt med mitt gamla lego och byggt både båtar, flygplan och hus. Med hjälp av morfar såklart.
Vi fick jättegod lasagne med färskriven parmesanost och till efterrätt blev det nybakad äppelpaj med hemmagjord (vad annars, allt är hemmagjort i det huset) vaniljkräm.

Imorgon drar dagis igång igen. Hoppas att jag har en snäll pojke att handskas med. Måste gå upp 20 minuter tidigare än vad jag har gjort den senaste veckan. Jag har packat en påse med hans nya gummistövlar och extrakläder. Jag blir alltid så osäker på mängden extrakläder. Det verkar som att han har slutat kissa på sig men säker kan man inte vara.

När Leo har somnat, vilket jag hoppas att han gör 20:30, ska jag läsa nya numret av Mama som jag köpte idag.




Leo i somras. Det här var en av de varmaste dagarna. Synd att det är alltför få av dem i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0