Härliga helg!


Min nya parfym. Gillar verkligen doften, tyvärr stannar den inte kvar särskilt länge.


Återigen helg. Och hela åtta veckor kvar till semestern. Kunde varit lite kortare.. Fast den som väntar på nåt gott... Jag vet inte hur det kommer sig att vi tar så sen semester hela tiden. Eller nu var det för att Greklandsresan blev 6000:- billigare.  Önskar att vi kunde vara lediga längre. Jag hoppas på många ljusa, varma sommarkvällar så vi kan hitta på kuliga, mysiga saker efter jobbet.


Jag cyklade till mina föräldrar direkt efter jobbet. Först blev det fika (jordgubbstårta och latte) i trädgården. I väntan på att Leo skulle komma läste jag DN i solen från pärm till pärm. Jag tvättade min cykel, den blev lite renare i alla fall. Till middag blev det thaimat från ett nytt thaiställe. Jag är bombsäker på att jag beställde kyckling med grön curry men fick istället biff med masaman tror jag. Gott, men jag var så himla sugen på grön curry. Hemma åt Leo och jag kall vattenmelon.


Snart ska jag faktiskt krypa ner i sängen och börja läsa boken om killen som blev pappa mot sin vilja. Eftersom P är ute ikväll har vi bytt sovmorgon så jag är inställd på att gå upp vid sju imorgon. I helgen måste jag återuppta träningen. Har inte tränat på två veckor, först pga förkylning och sen pga tidsbrist.

 


Kommentarer
Postat av: Mf

Jag var i Italien i våras. Där beställde jag en latte på ett café och fick då en mycket undrande blick till svar. "Mjölk? - ska han ha mjölk till citronpajen?". Jag fick då förtydliga till Caffé latte. Sedan var allting frid och fröjd.



Men det låter iaf gott med jorgubbstårta och en latte. Sov gott!

2010-06-04 @ 22:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0