Snusa bebis

Snart ska jag och Leo gör oss klara för att åka till SöS och beskåda det nya underverket till familjemedlem. Ska möta upp Patrik nånstans, såg på LFV:s hemsida att planet är 10 minuter försenat. Han kan dessutom inte ringa från sin telefon så vi få hålla sms-kontakt.

En sak som irriterade mig idag var när jag och Leo var på lokala thaihaket. Jag hade bestämt att vi skulle köpa mat därifrån eftersom vi ska iväg och jag inte "orkade" laga mat.. Tänkte köpa en barnportion fried rice till Leo och nåt smaskigt starkt till mig.
Anna: Hej, har ni barnportioner?
Thaibrud: Nej.
Anna: Kan ni göra en barnportion?
Thaibrud: Nej.

Vadå nej?? Klart de kan. Det är ju bara att göra en vanlig portion fast ta lite mindre av allting och dra av några tior på priset. *suck* Jag köpte då en fried rice som jag tänkte dela med Leo. När vi kommer hem vill rackarungen inte ha mat för han har ätit jättemycket på dagis. Aja, en positiv grej med det hela är att jag har matlåda till morgondagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0