Nytt till Leo & dålig service


Shorts och t-shirt till Leo. Upptäckte i morse att han knappt har några shorts. T-shirten fick han syn på själv och ville ha :-)



Onsdag idag redan. Vi tog en cykeltur till Farsta efter jobbet för att köpa shorts till Leo och gelésulor till mina nya pumps som är något förstora. Jag köpte de sulorna som tjejen i skoaffären rekommenderade men jag är nog inte helt nöjd, fast det känns bättre än utan.


Igår åt Leo och jag middag på en thairestaurang med Emma och Vanessa. Vi beställer maten och sitter och njuter av solen i lugn och ro i väntan på maten. Snart upptäcker vi att folk som kom efter oss börjar få in sin mat. Efter 30 minuter kommer servitören och frågar vad vi hade beställt. Vi upprepar vänligt men bestämt och han försvinner in. Efter ytterligare en kvart eller tjugo minuter får vi in vår mat. Leo har vid det här laget nästan svultit ihjäl, stackarn.

När vi ska betala säger jag: Nästa gång du glömmer ett sällskaps mat kan du åtminstone be om ursäkt. Jag fick tillbaka ett generat leende och ett "ursäkta". Hade killen haft nåt i skallen hade han kommit fram till oss och bett om ursäkt och bjudit på något att dricka eller dragit av en barnportion från notan eller vad som helst. Jag kanske skulle krävt lite mer?


Imorgon ska Leo till tandis. Han har klagat i flera dagar över ont i en tand. Hoppas att det inte är något allvarligt, vi får se vad tandläkaren säger.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Snygga kläder :) Undrar vad Gordon Ramsey skulle sagt till killen, det vore kul att få höra hans uttalande. Hoppas det går bra hos tandis.

2010-05-19 @ 20:41:23
Postat av: jessi

Tråkig stil av restaurangpersonalen! Jag har blivit bättre med åren på att säga till att jag tycker de ska kompensera för att de glömt eller gett fel. Då brukar man få efterrätt eller något gratis. Men det borde ju vara självklart att de gör så men tyvärr är det inte så alltid...



KRAM

2010-05-20 @ 19:51:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Så irriterande med dålig service, visst man kan glömma men precis som du skriver så kan man ju be om ursäkt och bjuda på dricka eller varför inte barnportionen, hmmm dåligt!



ANg väskorna så är faktiskt den svarta min favis med så då är vi två tråkiga ;-) Ja jag köpte den på Century 21 för runt 500 lappen (de små) den stora vita gick på en 1000 ungefär men den är mycket större än de små. Gillar den allihop och är NÖJD =)



Kramis

2010-05-20 @ 21:43:02
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0