La Bodega


Vi satte oss på en uteservering för att vila fötterna och ta en dricka innan vi skulle äta. Tyvärr glömde jag ta foton från restaurangen, var helt fokuserad på att äta...


När jag kom till dagis igår var det ett gäng glada ungar som hade vattenkrig och lekte med blöt sant så det var bara att stoppa Leo i badkaret när vi kom hem. Under tiden packade jag hans väska eftersom han ska vara borta hela helgen. Sen åkte vi till Slussen där farfar mötte upp, de hoppade på bussen till Gustavsberg och jag promenerade in mot stan. Hade hoppats att körsbärsträden i Kungsan blommade fortfarande men det gjorde de såklart inte.


Jag gick runt i flera affärer och letade efter en kjol som funkar att ha på jobbet, hittade ingen. Däremot en topp. Jag som verkligen behöver fler toppar.


P mötte upp och började gissa var vi skulle äta. Eftersom vi gick åt ett visst håll gissade han rätt på en gång men det ville jag inte erkänna. Vi åt goda tapas på La Bodega bland annat beställde vi vitlöksstekta räkor, marinerat kött på bröd och friterad bläckfisk med aioli. Jag drack Cruzcampo, som är en spansk lager, till maten.


Efter maten åkte vi hem och hyrde film; Public Enemy som absolut inte är min typ av film men eftersom jag hade på känn att jag skulle somna så lät jag P bestämma. Och mycket riktigt somnade jag :-/


Kommentarer
Postat av: nina

päroncidern är bra mycket godare än äppelcidern..

2010-05-24 @ 08:26:40
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0