Fettisdag


Soluppgången i morse. Träden är så där vackra igen.


Hej på er! Då var det tisdag igen. Men inte vilken tisdag som helst utan fettisdagen. Har ni ätit några semlor idag? Jag åt en på jobbet som var väldigt god.

Patriks utbildning började idag, sen har han match vid åtta så mina föräldrar var snälla och hämtade Leo på dagis så att jag kunde träna. Hade tyvärr lite kort om tid och hann inte med rodden, men på torsdag så...
Till middag slängde jag ihop en rätt med couscous, paprika, lök och chorizo. En kall sås bestående av creme fraiche och sambal oelek serverades till. Enkelt, snabbt och mycket gott.

Detta får bli ett kort inlägg då jag inte har så mycket att skriva om i veckorna när det inte händer så mycket saker. Jag ska tända lite ljus och krypa upp i soffan med en bok nu.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Fint foto! :) Jag har inte ätit en enda semla. :(:(:(

2010-02-16 @ 21:32:21
Postat av: Anonym

Vadddddå fettis-dag? Låter gott till middag. Hur pass kall ska såsen vara?

2010-02-17 @ 17:28:19
Postat av: M A R i E (mandelstrom på ärten)

Jag har inte ätit någon semla men de finns förhoppningsvis kvar att köpa när jag kommer hem. =)



Ja, jag hörde att den hade premiär där med. =)

2010-02-18 @ 01:38:36
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: jessi

Vilken fin bild du har tagit, vackra färger!

ja nog har jag ätit semlor, hemma, jobbet o med kompisar... nu börjar jag tröttna1



Ha det så bra!

2010-02-18 @ 11:11:15
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0