Sensommardag i Stockholm


Vi började med lite trädklättring


Nordiska muséet långt bort


Leo med sin dyra korv. Han var gladare än vad det verkar...


Nu är vi längst ut på Djurgården och ser Nacka Strand på andra sidan


Leo slumrade en stund


Här är vi på thaistället. Leo satt ensam nere på bryggan och åt


Tyckte det påminde lite om Thailand med stranden och träbron


Här fikar vi


Leo köpte en krukväxt att ha i sitt rum

Jag fick äntligen min efterlängtade långpromenad när Leo och jag gick Djurgården runt i det underbara vädret! Vi stannade här och där och utforskade spännande saker. Vid Djurgårdsbrunn fick Leo en korv för mina sista slantar, de tog tyvärr inte kort.

Oj vad svettig jag blev under promenaden. Särskilt när vi kom till Waldemarsudde och upptäckte att det bara fanns trappor. Fick alltså släpa upp vagnen med en sovande Leo i.

Vi mötte sedan upp Patrik vid ett thaiställe precis vid bron till Beckholmen, jag åt kyckling med grön curry. Som vanligt blev jag fikasugen så vi satte oss i bilen och åkte till Brunnsvikens Trädgård och fikade. Jag var så sugen på morotskaka men de hade ingen. Trodde jag. När jag hade betalat för min äppelkaka såg jag att de hade morotskaka till vänster om kassan... Jaja, äppelkakan var god fast vaniljsåsen var otroligt smaklös.

Leo ville så gärna köpa en blomma till sitt rum, helst en stor hängampel men den sa vi nej till. Till slut nöjde han sig med en blå St. Paulia.

Nu är vi alltså hemma. Killarna ligger och läser en bok och jag ska nog sätta mig på balkongen och läsa i väntan på att det blir dags att åka och lämna Leo hos mina föräldrar för att sedan bege oss till Nina och Susanne för kräftskivan.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Underbara bilder. Älskar den med Leo och korven samt när han bär på kassen. :)

2009-09-19 @ 19:20:28
URL: http://m224.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jaa, testa gärna efterrätten & säg vad du tycker om den =)



Vilka härliga pics du bjuder på i detta inlägg!

2009-09-29 @ 09:36:10
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0