Luftslottet som sprängdes


På H&M köpte jag detta fina armband tillsammans med en svart stickad klänning (jag lämnade ju tillbaka den från Lindex) med puffdetaljer på ärmarna samt tre par strumpbyxor varav ett par hallonrosa. På Lindex hittade jag en paljettopp som jag tror kommer bäras av mig på julbordet. Vi köpte även nytt te då mitt favoritte med citrus är slut. Provade ett nytt grönt också med ingefära och citron.


Igår var det då dags för premiären av den sista filmen i Stieg Larsson-triologin. Vi hade bestämt oss för att äta något annat än indiskt. T.ex. tapas. Vi tänkte prova La Cuccaracha, men när vi kom dit var det världens kö utanför. Vi provade Östgötakällaren, också väntetid. Likaså Soldaten Svejk som var mer än överfull. Vi traskade förbi ytterligare några restauranger innan vi gav upp och gick till 3 Indier. Visst, det är gott med indiskt men det vore kul att äta något annat nån gång. Kontenten av det hela: Bordsbokning är nödvändigt!

Efter middagen hann vi med en promenad så att maten fick en chans att sjunka ner. Sen förbi Ica där vi köpte lite godis och dricka. Efter filmen var godiset nästan orört, vi var proppmätta båda två.

Filmen då? Den var bra men segast av de tre. Håller med recensenten i DN som skrev att Lisbeth är med för lite. Efteråt fantiserade vi ihop varsin fortsättning, vad som hände med de olika personerna, det var ganska kul.

Leo sov hos mina föräldrar. Han hade somnat 17:05!!! Två gånger hade mamma väckt honom för att fråga om han ville äta men han ville bara somna. Jag tänkte att han kommer vakna mitt i natten och vara pigg men icke; han sov ända till 5:55. Lilla gubben var väl bara trött.

Idag ska vi städa här hemma innan vi åker till mina föräldrar för lunch (plättar!!!) och hämtning av Leo. Kl 14 ska Leo på kalas, under tiden passar vi på att handla mat. Ikväll blir det nog bara mys här hemma. Kanske börjar vi adventspynta.


Kommentarer
Postat av: nina

paljett toppen var skitsnygg.. den måste du ha på julfesten

2009-11-28 @ 10:13:14
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Fru Sessan

Jättesnyggt, hur har jag kunnat missa det när jag var på HM senast?! Hm...

2009-12-14 @ 17:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0