Cirkus Wictoria

Ikväll var det dags för Leos cirkuspremiär. Det var en något kylslagen majafton när vi traskade till Bandängen där det kringresande cirkussällskapet hade slagit upp sitt tält.


Mmmm vad gott det är med sockervadd! Skulle kunna äta hur mycket som helst.


Helst hade Patrik velat köpa ytterligare en till sig själv trots att han fick Leos rester


Leo gillade clownerna mest :-)


Två lamadjur deltog i föreställningen


Likaså två kameler


I pausen kunde man rida på kamelerna. Det gjorde dock inte vi.


Ponnyhästarna visar upp sig


Katter var tydligen ett nytt inslag för i år

Jag måste säga att jag blev lite sugen på att jobba på cirkus. Jag har fått för mig att de har jättetrevligt på kvällarna och mellan föreställningarna. Det är nog inget lätt jobb. Får väl göra en Silbersky nån gång :-)

Leo var i alla fall inte för liten för cirkus. Han tyckte det mesta var kul men föredrog som sagt clownerna. Förutom katter, ponnys, lamadjur och kameler uppträdde även getter, hundar och duvor. Och söta ryska akrobater. Kommer absolut gå på cirkus nästa år igen.

Kommentarer
Postat av: nina

sockervadd är gott!!!

2009-05-15 @ 08:26:19
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Daniel

sockervadd var inte igår! trevliga bilder :P

2009-05-15 @ 19:04:04
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0