Arg som ett bi!

I höstas deltog jag i Korpens stegtävling. När den var avslutad hade vinnaren ett snitt på drygt 66000 steg om dagen. Jag och mina kollegor ifrågasatte det men fick inget svar från tävlingsledningen.
Nu är jag med i tävlingen igen som startade 28 april. Är inne och tittar nu och ser att den som leder hittills har ett snitt på 52737 steg om dagen. Det är helt omöjligt att komma upp i de summorna varje dag!

Under förra tävlingen räknade vi ut hur mycket man måste röra sig för att komma upp i ett visst antal steg.
Ett exempel: När jag och Patrik var i New York så låg vårat rekord för en dag på drygt 33000 steg. Då visade mätaren att vi hade gått i åtta timmar. För att komma upp i de där 66000 ska man alltså gå i 16 timmar. Och vem gör det?

Nu har jag i alla fall skickat ett argt mail till tävlingsledningen. Det känns inget kul att folk som (förmodligen) fuskar ska vinna. Nu väntar jag med spänning på svaret. Men det blir väl säkert nåt mesigt standardsvar.

Från det ena till det andra; väntar på att Leo ska somna så vi kan kolla på Yes Man som jag hyrde. Köpte lite, lite lösgodis också ;-)

Imorgon ska vi fira Daniels 20-årsdag med en middag på Fridays. Hoppas på fint väder och bord på uteserveringen. Man kan ju inte boka hos dem. Är sugen på en Mojito, men vet inte om den är värd dryga hundralappen.

Nähäpp, ska förbereda inför filmkvällen nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För att komma upp i 660 000 steg krävs det nog mer än 16 timmar. Tänk att Daniel redan skall fylla 20!!! Är allt bra annars??

2009-05-07 @ 20:05:36
Postat av: Daniel

Hahaha om jag ändå fyllde 20 år... Märks att du var arg som ett bi. :D

2009-05-07 @ 21:16:47
URL: http://m224.blogg.se/
Postat av: Anonym

Daniel: JAg skrev inte fel, jag skrev så för att vara snäll.

2009-05-08 @ 07:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0