Helgen som gick

Fredag:
Efter jobb och dagis tog vi tunnelbanan till Slussen där vi överlämnade en glad Leo till en glad farfar. Leo var överlycklig för att de skulle åka buss.
Jag och Patrik slökollade lite i butiker på Söder. Jag köpte ett par jeans men de lämnade jag tillbaka på lördagen. De satt inte tillräckligt bra för det priset.

Vi åt middag på Indian Garden. Jag tog en av mina gamla vanliga rätter. Maten var lika god som alltid. Sen bänkade vi oss i biosalongen med godis och såg Män Som Hatar Kvinnor. Den var riktigt bra! Noomi var grym! Hon gestaltade Lisbeth precis så som jag har föreställt mig när jag har läst böckerna.

Efter bion åkte vi direkt hem. Ingen av oss var särskilt sugen på att gå på krogen.

Lördag:
Jag tog en lång sovmorgon ända till 7:40, vi var ju trots allt barnfria :-) Jag gick upp, åt frukost och började plocka undan grejer och diska. Patrik gick upp nån timme senare, då storstädade vi hela lägenheten.

När vi var färdiga tog vi vrålåket till Forum Nacka där vi spenderade hela tre timmar. Leo var på besök hos gammelfarmor så vi blev tillsagda att ta det lugnt. Vi "råkade" äta lunch på Burger King, det var gott men det är ju så segt att beställa.
Jag köpte ett par sneakers att ha till våren; Adidas med silverränder samt två linnen. Patrik köpte skitsnygga jeans på GStar.
Vi storhandlade på Maxi innan vi åkte hem.

Väl hemma kom SoS samt Vivan med Leo. Vi fikade och försökte föra en konversation med en speedad Leo i bakgrunden.

Kl 18:30 var vi bjudna på bubbel och snittar hos Susse och Kim. Några snittar såg jag inte röken av men däremot bubbel. I mängder. Och grönsaksdip, ost & kex och vindruvor. Vi spelade Vem ser bäst. Trots att jag och Patrik var på lag torskade vi. Dock berodde det mest på Susses och Kims tvivelaktiga spelsätt.
Sedan övergick vi till mindre rumsrena spel; nämligen "jag har aldrig...." och sanning eller konsekvens. Jag fick bland annat beskåda slick av manliga bröstvårtor och en stripshow som inte var av denna värld signerad SlimKim.

Patrik stupade i säng strax efter barnen vid 01:30-tiden. Vi andra fortsatte att sjunga lite karaoke. Vid 2:30 var det dags för Susse att stupa i säng.
Jag och Kim satt kvar och spelade olika Sonic-spel samt tittade på MTV. Vi somnade vid halv fyra, fyra nån gång.

Söndag:
Kl 7 hör jag att Leo har vaknat. Han lekte ett tag medan alla andra sov vidare. Jag städade upp lite i köket innan jag och Leo gick hem vid 8:30. Det var skönt att duscha och byta kläder efter att ha sovit i jeans. Jag ringde Patrik och frågade om han skulle komma hem. Jag fick inte så mycket gensvar så vid 11:30 var jag och Leo tillbaka hos Susse och Kim.

Susse och Kim skulle iväg så jag och killarna tog en sväng förbi grillen så att Patrik skulle piggna till. Sen hängde vi på Bandängen i säkert två timmar i det underbara vädret. Leo slockande pang bom i vagnen när vi skulle hem. I två timmar sov han innan vi lyckades få liv i honom. Trots det somnade han snällt före 20 på kvällen. Han var väl utmattad, stackarn.

I korta drag: En underbar helg som innehöll mycket kul. Jag är så glad att vi har lärt känna Susse och Kim.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0