Fredag kväll

Jag hade lovat Leo att han skulle få kycklingbitar till middag så jag och Patrik åt "vuxenmat":


Förrät: Kavring med en röra av Philadelphia, creme fraiche och hackad timjan, på det
lägger du två skivor kallrökt lax och toppar det hela med en annan röra bestående av
creme fraiche, rödlök och röd stenbitsrom samt en dillkvist (den hoppade jag över denna gång).



Till "varmrätt" blev det ciabatta med pesto, serranoskinka, rödlök, mozzarella, tomat
och ruccola. Vi brukar alltid grilla dessa men jag tycker nästan att de är godast som
de är. Fast det är klart; omväxling förnöjer.



Till middagen drack jag en sådan cider. Jag tycker den är god. Hoppas att det
inte är någon tillfällig sort. Den är inte för söt och sliskig som vissa cidersorter kan vara.


Efter middagen gick jag och Leo ut med trampbilen. Oj oj oj vad han trampar på. Han är helt underbar; han berättade exakt vilken väg han ville ta. Jag blir alltid så imponerad över att han kommer ihåg vad t.ex. olika vägar heter. Han sa bland annat att han ville  köra på bron över Örbyleden så han kan titta på alla bilar :-)
Han ville trampa ända till Enskede Gård men vi nöjde oss med Stureby där han trampande runt ett tag innan vi tog samma väg tillbaka. Vi var ute i nästan två timmar.

Nu är det återigen kväll och jag börjar känna mig trött. Längtar efter sängen och min deckare. Jag är mitt inne i den spännande upplösningen. Kanske ska ta och sätta mig i soffan och läsa ett tag tills ögonen faller ihop.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Åhh vad smarrigt det ser ut. Ska bli kul att se Leos trampbil vid nästa besök. :)

2009-06-06 @ 16:28:46
Postat av: nina

jag gillar oxå den, men sen gillar jag nästan alla hannas cider

2009-06-07 @ 08:14:47
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0