Bilddagbok del 2


Nu har vi kommit fram till Göteborg och checkat in på Hotell Kusten i Majorna.
Utsikten från vårt fönster såg ut så här.


Killarna förbereder sig inför konserten som Patrik var på. Jag och Leo mös
på hotellrummet under tiden. 00:30 blev jag väckt för att kasta ut nyckeln
till Patrik då vi bara hade fått en.


Vi väntar på dagens första tur med Paddan. Vi åkte med båten till vänster.


Nu kör vi! Turen går under 22 broar varav den lägsta kallas Osthyveln. Då måste
alla sätta eller lägga sig på durken för att inte få huvudet kapat.


Vår trevliga och duktiga guide Kim berättar om Göteborgs historia.


Maritiman med alla dess båtar


En lyftkran som Leo ville att jag skulle fota.


Torrdockan där många båtar repareras varje år. Dockan är tre fotbollsplaner lång
och har en lyftkraft på 25000 ton.


Feskekörka som vi tyvärr aldrig var inne i.


Efterlängtad fika på Le Pain Francais. Jag åt en eclair med kaffekräm och
Patrik en jordgubbstartelette.


Äntligen på Liseberg! Som Leo hade längtat efter att åka massa roliga
grejer med Emilia. Här sitter Leo och jag i ett flygplan. Man var tvungen
att trampa för att åka upp.


Leo och Patrik åker en rolig båt.


Farfars bilar hette denna attraktion. Leo körde duktigt.


Leo kör radiobil!


Behövs ingen beskrivning.


Här gick det undan!


Efter Liesebergsbesöket väntade jag, Leo, Malin och Emilia i en park medan
Patrik och Harri åkte och hämtade vår bil. Sen åkte vi hem till deras lilla etta och
åt jättegod thaimat.

Jag blev förtjust i Göteborg redan vid första anblicken. Vilken mysig stad. Så mycket parker och grönområden. Mysiga butiksgator och Avenyn. Jag var helt säker på att Avenyn var en gågata, vet inte var jag har fått det ifrån. Det blev ingen shopping alls. Vem har lust att gå i butiker när det är strålande sommarväder ute? Inte jag i alla fall.

Mer bilder kommer....



Kommentarer
Postat av: Daniel

Vilka kuliga bilder, jag gillar ju givetvis kranbilden! Bra där Leo, det är ordning på dig. Lyftdockan hade jag också velat sett. Flygplanskarusellen som man fick trampa såg cool ut.

2009-06-27 @ 15:33:40
URL: http://m224.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag diggar Leos AC/DC t-shirt. :D

2009-06-27 @ 15:34:11
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0