Gondolen

Åh, det var underbart igår! Maten var bland den bästa vi ätit. Min efterrätt var to die for. Patriks också.
Vi startade med varsin champagedrink. Jag tog en Bellini. Äntligen! Har länge velat prova en sådan. Den var god. Till förrätt åt jag Laxcarpaccio med gremolatavinaigrette och tomatterrine. Laxen riktigt smälte i munnen. Till varmrätt valde jag Brödstekt kalvrostbiff med apelsinsky och mandelpotatispuré. Även det hur gott som helst. Till förrätten drack jag ett glas vitt vin och till varmrätten ett glas rött. Jag bad servitören rekommendera två vin som han tyckte passade.
Jag hade verkligen beslutsångest när det gällde efterräten men till slut blev det Hasselnötsmousse med pavalova och citrussallad.

Moussen hade en lätt men god nötsmak, lite åt nötcrémehållet. I botten fanns en tunn, tunn skiva sockerkaka. Pavalovan smakade både vanilj och choklad, helt underbar! Till efterrätten drack jag en drink med whiskey (underligt att jag valde en sån drink jag som avskyr whiskey), bailys och något nötsmakande. Den var god. Patrik tog en Strawberry Kiss, den innehöll jordgubbar, amaretto och nånting mer. Den var också god. Det såg lite kul ut när jag satt med den"manliga" drinken och Patrik med den "kvinnliga".

När vi var färdiga åkte vi hem. Vi hade tänkt slinka in på Ljunggrens för deras smarriga ingefärscocktail men vi kände att det räckte så vi åkte hem istället. På köksbordet väntade en bukett med blommor från Patrik, jättefina :-) Han hade tydligen stått i blomsteraffären när jag kom från gymmet, han gjorde allt för att jag inte skulle få syn på honom :-P

Idag ska vi ta oss ut i ruskvädret och hämta Leo. Ikväll kommer Familjen Byström på middag. Måste komma på nånting att bjuda på. Tror det blir något ur Mellanösternkokboken.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Verkar ju supermysigt! Jag har ALDRIG varit på gondolen. Ni verkar göra så mycket roliga saker tillsammans.

2009-01-27 @ 22:00:44
URL: http://almstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0