Bra träningspass

Vad skönt det var att träna idag. Och vad bra det gick. Även tiden gick snabbare än vanligt. Jag körde 40 minuter på crosstrainern och 20 minuter på trappmaskinen = 863 kcal puts väck. Däremellan körde jag lite styrka. Jag har ingen aning om hur mycket jag förbränner då. Har du koll på det Daniel?

Jag är så stolt över mig själv efter sådana här pass! Det är så jag längtar till torsdag så att jag får träna igen.

Jag har köpt ny müsli, nämligen Paulins müsli med äpple/kanel. Den är smarrig. Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att jag håller mig mätt längre av den. Jag äter den tillsammans med fil. Nu har jag bara ätit den i två dagar så det är för tidigt att ropa hej, får ge det en vecka i alla fall innan jag kan konstatera att den gör mig mättare.

Vi har helt slutat med fruktyoghurt sen min käre far upplyste mig om hur många sockerbitar per deciliter den innehåller. Vi håller oss numera till fil eller naturell yoghurt. Längtar till sommaren när man kan ha färska jordgubbar i.

Juicedrickandet har jag också dragit ner på. Nu dricker jag max två gånger i veckan mot varje dag förut. Dock säger Viktväktarna att man får äta hur många apelsiner som helst (det ger 0 points) medan 2 dl apelsinjuice ger si och så många points. Har jag tur får jag svar på den frågan i morgon :-)

Från det ena till det andra; jag var uppe i en hemsk lägenhet idag. Det var ritat på tapeterna, flottfläckar, rivmärken. Målat på golvet och parketten, i köket var golvet upprivet en bra bit. Badrummet var hemskt, toa och handfat var bortplockade för de var helt spruckna och ska bytas. Vad är det för männikor som håller på så? Hur står de ut att ha det så? Två frågor jag aldrig kommer få svar på.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Det är svårt att säga hur mycket man bränner vid styrketräning, det beror helt på belastning, intensitet etc. Dessutom tror jag inte att man bränner så mycket när man kör med maskiner. Jag blir iaf inte alls lika svettig när jag kör med maskiner som när jag använder hantlar. Osockrad juice tycker jag är ok att dricka. Man ska ju äta 500 gram frukt per dag och det gör iaf inte jag kan jag ju säga. Däremot behöver man ju inte hinka i sig juice även om den inte innehåller tillsatt socker.

2009-02-03 @ 19:46:42
URL: http://m224.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är svårt att säga, för det första så bränner man kalorier upp till 3-4 timmar efter ett tungt styrkepass. Om det gäller träning i maskiner vet jag inte. Juice utan tillsatt socker tycker jag är ok att dricka, iaf upp till 2 dl/dag. Som sagt Viktväktarna säger ju ex själva att frukt är = 0 points.

2009-02-03 @ 20:09:27
URL: http://m224.blogg.se/
Postat av: pucko44

Visserligen var det din far som upplyste dig om sockret - men det står ju på förpackningen. Bara att läsa ... och räkna ... och tänka ...

2009-02-04 @ 10:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0