Slapp dag


Skulle inte va helt fel att vara på Bora Bora nu


Denna fredag började med frukost på dagis. Jag och Leo var där tillsammans med andra föräldrar och barn. Personalen hade dukat upp världens buffé med säkert sju olika sorters bröd, mängder av pålägg och frukt samt varm choklad och andra drycker. Satt där ca 40 minuter och lyssnade roat till barnens samtal med varandra.

Sen väntade en arbetsdag med kontraktsskrivningar och lite gnäll. En helt vanlig dag med andra ord. Efter jobbet fick jag skjuts av min bästiskollega till Farsta. Väl där märkte jag att jag inte alls var på shoppinghumör så jag köpte bara den näst sista julklappen och promenerade sedan hemåt i kylan. Termometern visade -11 grader när jag kom hem. Nu är det -15.

Ikväll har vi ätit varma mackor till middag. Sen tittade vi på Ice Age 3 som Leo hyrt samtidigt som vi intog chips, dip och julmust i alldeles förstora mängder. Nu sover lillgubben och jag tänkte också krypa ner snart. Har blivit mer förkyld igen, suck, när ska jag bli helt frisk?

Helgen ligger blank framför oss. Jag skulle vilja ta mig till Media Markt för att köpa den allra sista julklappen. Kanske sätter mig på bussen till Heron City imorgon, vi får se.


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Nej, Bora Bora vore inte dumt att få besöka just nu när snön yr och termometern visar på några minusgrader ;-) Fast det är allt rätt mysigt ändå med riktigt svenskt vinterväder, speciellt när man får vara inomhus :-)



Hoppas att du har en skön lördag, kramar!!

2009-12-19 @ 13:24:47
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0