What a wonderful day!

Dagen började vid åtta fastän Leo sov till nio. Varför kan man aldrig sova när barnen sover? Och när man kan sova vaknar de tidigt. Jag var åtminstone utvilad eftersom jag vaknade av mig själv.

Vid tio drog vi iväg till Taxinge Slott för en fikastund.


Leo fick en bil av snälla Ulla-Britt


Jag och Ingela roar oss i väntan på fikat


Här är hela gänget (utom fotografen) samlat. Jag avnjöt en räksmörgås och en
drömrulltårta.

Sedan bar det av mot stan, vi stannade till hemma hos oss och packade Leos övernattningsväska och badgrejer. Sen fortsatte jag, Patrik och Ingela till Solna där vi skulle möta upp Peja och Julia för att beskåda derbyt. På väg till rätt entré hamnade vi i upploppet  med galna huliganer som skulle slåss. Ridanade polisen fick rycka in och försöka få ordning på det hela, riktigt otäckt tyckte jag.


Väl på plats var det hur nice som helst i solskenet! Inte blev det sämre av
Djurgårdens fina självmål. Fast om Bajen hade lyckats göra mål hade stämningen
varit ännu bättre.


Det var väldigt bra drag i klacken!


In action


Min nya darling ;-)


Laget gör vågen framför klacken


Bajen tackar publiken


Tony var lite gladare idag

När matchen var slut var det återigen oroligt. Polisen stoppade oss och sa att vi fick vända om och gå norrut trots att vi hade vår bil åt andra hållet. Eftersom vi hade Bajen-tröjor sa en kvinlig polis att det "inte är så bra om vi går åt det hållet eftersom det är en jävla massa djurgårdare där" (undrar om hon var bajare). Efter ett tag gick vi ändå, det var helt lugnt, de måste ha dragit iväg nån annanstans.

Vi släppte av Peja och Julia vid Slussen och fortsatte sen till Medis där vi käkade på Folkets Kebab. Sen gick vi till Kvarnes uteservering för det sög i Patriks öltarm. Ingela och jag tittade på medan han drack. 20:30 började Sommaren Med Göran. Guuuud vad rolig den var! Jag var verkligen på rätt humör för den filmen! Roligaste var repliken: "Han heter Göran och är förståndshandikappad". Jag kunde nästan inte sluta skratta.

Nu är det dags att gå och lägga sig. Imorgon när jag vaknar återstår det ynka fem arbetsdagar innan semestern!!!!

Kommentarer
Postat av: nina

jo, vi kom juh överns om att polisen var bajjare eftersom de bara hittade på en massa saker ;-)

2009-08-10 @ 07:40:09
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var är huliganbilderna?

2009-08-10 @ 14:18:25
Postat av: Anonym


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0