Pippi bara för tjejer, eller?

Leo hade sin t-shirt med Pippimotiv idag. När vi kommer till dagis säger en av hans kompisar att "Leo har tjejtröja på sig". Fröknarna och jag säger att både tjejer och killar kan ha Pippi på tröjan.

Sanningen är den att Leo hade en tjejtröja på sig. T-shirten är köpt på tjejavdelningen. Den är tightare och mer figursydd än hans andra t-shirts. Varför går jag då till tjejavdelningen och köper kläder till min son kanske någon undrar.
Jo, för det finns inga Pippikläder att få tag på någon annanstans. Konstigt nog. Jag brukar inte vara den som hetsar upp mig över den rådande könsindelningen, men just detta gör mig förbannad!


Kommentarer
Postat av: nina

klart vi skall bli upprörda över detta!

snart skal ropen skalla

pipptröjor åt alla!!!

2008-09-02 @ 20:26:18
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Alina

Usch! Klart man ska köpa en tjejtröja med pippimotiv på till sin pöjk sålänge han gillar den? herregud vilken värld! Pippi är inte bara till för tjejer!

2008-09-02 @ 20:33:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0