Nybörjare hela högen

Vi bestämde oss för att luncha på Burger King i Nacka Forum idag för vi hade en kupong som gällde för en gratis meny. Sagt och gjort. Jag ställde mig i kön medan killarna satte sig. Jag märkte på en gång att det gick väldigt segt och att de som jobbade mest sprang omkring som yra höns.
Såhär gick det till när jag beställde:

Anna: Hej! Två Whoppermeal med morötter och Loka citron och en Kids meal med kycklingbitar och apelsinjuice.
Nybörjare: (Efter att ha knappat på kassan i två minuter).Var det bra så?
A: Japp, jag har den här kupongen.
Här får nybörjaren kalla på en annan nybörjare, tillsammas försöker de lista ut hur de ska slå in kupongen i kassan. Till slut blir det rätt.
N: Var det Loka till bägge?
A: Ja.
N: Var det två whopper utan lök?
A: Nej. Två vanliga.
Nybörjaren läser och läser på skärmen med vår beställning.
N: Var det två Loka?
A: (Här börjar jag lacka ur). Ja!!!
Det var nära att jag slängde ur mig något halvt otrevligt men sansade mig i sista stund. Vi alla har trots allt varit nybörjare.
Hon kommer med allting utom Leos jucie.
A: En apelsinjuice också.
N: Ja just det.

Detta tog åtta minuter. Och det ska föreställa en snabbmatsrestaurang. Jag som tyckte de var tröga på Burger King i Farsta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0