Lördagen så här långt

Patrik och Leo åkte iväg redan vid halv nio. Det var nånting vid båtvarvet som skulle fixas. Jag vaknade redan innan Patriks klocka ringde, antar att jag var utvilad.
Jag klev upp och åt frukost och sen satte jag igång med storstädning av lägenheten. Ibland kan jag tycka att det är riktigt kul att städa men idag var det inte en sådan dag.

När jag var färdig promenerade jag till Farsta. Skulle köpa en grej till Nina och Susanne :-) Passade även på att kolla lite kläder. Men vad trist det är, det finns bara kläder i grått, svart och lila och jag har redan massor i de färgerna.

Vilken skillnad det var att gå i affärer här jämfört med NY. Här är det ingen som bryr sig om en. Där borta här de anställda vars uppgift är att hälsa folk välkomna in i butiken. På både gott och ont. Det blev lite tjatigt efter ett tag.

När jag var färdig kom mina killar. Vi åt lunch på Burger King. Och jag säger aldrig mer! Sist vi åt på BK strulade det. Det gjorde det även nu. De tog för mycket betalt. Vi hade en kupong som gav en gratis Angus vid köp av ett Angus Meal, det tjafsade de om ett bra tag. Dessutom fick vi fel burgare. Jag hann ta tre tuggor innan jag märkte att det inte stämde. Patrik gav sig inte så tillslut fick han tillbaka våra sju kronor :-) Rätt ska vara rätt!

Patrik ska försöka få Leo att somna nu. Får se hur det går. Själv tänkte jag läsa ett tag innan det blir dags att göra sig iordning för att åka till Nina och Susanne. Är så nyfiken på vad vi kommer få för mat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

... kläder, mat, kläder, mat ...

2008-10-18 @ 16:41:56
Postat av: Angelica

Tycker också att de är idiotiska på BK i farsta. Jag beställde meny med morötter till, fick pommes och upptäckte det när pappa bar brickan till bordet. Tog med pommesen och sa till. Fick mina morötter och han la TILLBAKA pommesen i stället. Han hade ju ingen aning om vad jag gjort med dem i fem minuter...

2008-10-18 @ 21:54:05
URL: http://almstrom.blogg.se/
Postat av: Daniel

BK Farsta är nog det långsammaste snabbmatstället i hela StorStockholm! Tyvärr för jag äter hellre på BK än Donken om man nu ska äta hamburgare i Farsta.

2008-10-19 @ 12:33:14
URL: http://m224.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0