Tråkig måndag

Det känns som att klockan är mitt i natten! Fattar inte hur jag ska stå ut i detta mörker i en evighet till. Om det åtminstone blir en vit vinter så lyser snön upp lite i allt det svarta.

Jag borde inte sitta här. Disken kallar på mig. Disken efter min och Leos gourmetmiddag; blodpudding med lingonsylt och rivna morötter. Fast morötterna var skurna i bitar, inte rivna, av två anledningar:
1. "Orkade" inte riva.
2. Det mesta av morötterna hamnar på golvet om de är rivna. Om de är i bitar hamnar de istället i Leos mage.

Patrik är på vårt kära Söderstadion och hejar fram de grönvita till en skön seger! Kom igen nu Bajen! Visa vilka som är bäst i stan!



Tänk om vi var där nu. Där spelar det ingen roll att det är mörkt på kvällarna. Det är underbart att sitta i
mörkret och blicka ut över det svarta havet med en fruit shake i handen samtidigt som man lyssnar på syrsornas och cikadornas spelande.
Fötterna gräver ner sig i den fortfarande solvarma sanden. Långt ute till havs ser man fiskebåtarnas lanternor. Alldeles
snart kommer servitrisen med en rykande het tom kha gai....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0