Ja se det snöar...

Och jag vill gå i ide och vakna upp i april när fåglarna kvittrar och träden börjar bli gröna. Visst kan det vara lite mysigt med snö. Men hur länge ligger snön vit?? Några timmar högst, sen blir det en gråslaskig sörja.

Det är enbart jobbigt att behvöva klä på sig själv och Leo tjocka vinterkläder och skor. Nej, jag är verkligen inte gjord för att leva i detta klimat. Tur att vi bor i lägenhet och inte behöver tänka på att skotta snö.

Idag ska vi på 18-årskalas och äta pappas goda smörgåstårta :-) Jag sa till Patrik i veckan att det kanske är dags att tänka på att byta till vinterdäck om det blir snö på lördag. Har nämligen lovat mina föräldrar transport av smörgåstårta och tårta. Behöver jag säga att sommardäcken fortfarande sitter på? Men jag är inte den som tjatar, det har jag slutat med för flera år sen. Kom inte och säg att jag kan ta mitt ansvar och byta däck. Det blir lite svårt för mig att köra till en däckbytarfirma utan körkort. Tro inte att jag tänker byta däcken själv!

Tittar jag ut på balkongen och inser att ingen har gjort iordning den för vintern. Får väl ta och göra det idag. Det värsta är redan borta i och med att jag gjorde iordning den för hösten för någon månad sen.

Nu hör jag att killarna har vaknat. Egentligen är det min sovmorgon men jag kan inte sova längre.


Kommentarer
Postat av: nina

kul att åka med vinterdäcken!!!! jag kan tjata på patrik om inmte du orkar längre.

2008-11-22 @ 09:57:24
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag håller med dig angående vintern. När jag är multimiljardär ska jag bo halva året utomlands.



Angående vinterdäcken så sa jag att jag kunde göra det till min kille, men då antar jag att manligheten tog överhanden så han gick snällt och bytte. Fast sen klagade han över hur jobbigt det var i ett par timmar efteråt också... suck.

2008-11-22 @ 19:31:40
URL: http://almstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0