Fars dag

Dagen började med att Leo vaknade strax före åtta. Helt ok med tanke på hur tidigt jag somnade kvällen innan. Han ritade en teckning till Patrik i farsdagpresent.
Vid 10 väcker vi Patrik och han får sin teckning av Leo samt frukost serverad av mig. Sedan bär det av till IKEA för att köpa lite småsaker. Hem igen och lämna alla grejer för att sedan åka till mina föräldrar och lämna Leo där.

Jag hade nämligen ordnat en liten överraskning åt Patrik. När vi kommer dit säger mamma att hon har hemgjort godis som vi kan äta på bion. Tack för den! Där försa hon sig.. Det gjorde inte så mycket eftersom Patrik hade på känn att det skulle bli bio. Dock visste han inte vilken film vi skulle se även om han hade sina misstankar även där.
Vi promenerade till Söder. Jag letade desperat efter stövlar med klack innan filmen började men hittade inga idag heller.

Vi såg Vicky Christina Barcelona. Den var riktigt bra! Jag har alltid gillat Penelope Cruz. Javier Bardem gjorde en bra insats även han. Senast jag såg honom var i No Country for Old Men och det är ju en helt annan roll han gör i den filmen. Kul att känna igen olika ställen i Barcelona också. Filmen berörde en av livets stora frågor; om man ska våga lämna det liv man inte trivs med till 100% för något annat.

Efteråt gick vi till stammis-indiern och åt god middag. När vi skulle hem regnade det så det fick bli tunnelbanan till mina föräldrar och hämta en trött Leo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0